Raporty specjalistyczne
Wyciągamy ukryte dane w morzu informacji...
Nie tylko zbieramy dane, ale przede wszystkim je analizujemy. Przedsiębiorstwo może rozwijać się tylko wtedy, kiedy podejmuje akcje na podstawie rzeczywistych, dobrze zrozumianych informacji. Tworząc raporty udostępniamy dane źródłowe wraz z opisem procesu ich badania. Daje to możliwości weryfikacji analiz, na podstawie których robione są badania.
Jak przeprowadzamy analizę rynku i konkurencji?
Celem analizy rynku zamówień publicznych jest określenie atrakcyjności stosunków gospodarczych i zrozumienie możliwości i zagrożeń w odniesieniu do silnych i słabych stron firmy która bazuje na pozyskiwaniu kontaktów w sferze zamówień publicznych. Elementem niezbędnym który możemy określić jest wielkość rynku i tempo rozwoju w danej dziedzinie na podstawie publikowanych zamówień publicznych. Źródłami informacji które pomagają określić wielkość rynku są aktualne przetargi , które wskazują na zapotrzebowanie. Przetargi z lat ubiegłych z koleji pozwolą stwierdzić tendecję wzrostową czy też spadkową na dany produkt, usługę, robotę budowlaną.
Po terminie realizacji zamówienia w przetargach, ostatecznie określić możemy najlepszy okres dla danego produktu, jak również okres spadku jego popularności. Badając terminy kontraktów informujemy również w jakich okresach można się przygotowywać do przetargów, które w wielu dziedzinach ogłaszane są cyklicznie.
Na podstawie wyników przetargów pozyskujemy dane o potencjalnych wykonawcach, proponowanych cenach podczas udziału w przetargu. Przygotujemy analizę ofert najniższych i najwyższych. Zdobywamy dane na temat wszystkich przetargów w jakich brała udział konkurencja i za jakie kwoty podpisywała umowy z Zamawiającym.